Begonnen met een Honda NT50 met een 1900km op de teller en proma uitlaatje als eerste brommer:
Uiteindelijk, 13 jaar later nog steeds in mijn bezit:
Takegawa D-style
Hyper CDI
Honda Monkey onderblok met takegawa 3plaats, crf70 bovenblok en wave 18mm carbu
Dan vanaf 0 een Honda Dax gebouwd met wat chroom:
Kitaco OT
Hyper CDI
Honda Monkey onderblok met takegawa 3plaats, crf70 bovenblok en wave 18mm carbu
De volgende werd een Z50A'tje, maar dat heb ik terug verkocht.
Volledig gedemonteerd in dozen gekocht en ineen gestoken.
De opvolger werd een 6v Honda Gorilla uit 1985:
Ondertussen volledig naar mijn zin gezet.
Nieuw Honda Wave R blok
PE24 en Hyper CDI voor Monkey R (het Wave R blok heeft namelijk ook zo een roos kabeltje uit de versnellingsbak)
Clipping point
Met veel geluk een zo goed als perfecte en 100% originele Z50A kunnen kopen met belgische papieren.
Volledig gedemonteerd, grondig opgeblonken, gecontroleerd op scheurtjes etc.
Van een vriend zijn vader hun belgische Chaly kunnen kopen.
Deze had een GB4 NT dax blok, het origineel motortje was er ook bij.
Ik heb deze dan ook weer volledig opgelapt, volledig nagekeken, Honda 12V kabelboom erin, nieuwe spatbordjes en beenkappen.
Sterren en rempotten moet ik nog eens in het grijs zetten.
Staat momenteel een ander achterlichtje op, omdat ik niet wil dat het originele dat nieuw spatbord doet barsten
Eventjes in het bezit geweest van een Z50AK3, maar vermits die jammergenoeg niet het originele zadel en lak had ook verkocht.
Dan begon het te kriebelen voor een CRF50. Net op die moment verkocht Raf de zijne.
Ondertussen wat verbouwd.
Ook een nieuw Wave blok onder gemonteerd met Keihin PC22.
Akrapovic titanium uitlaat.
Kitaco Achterveer.
Volledig zelfgemaakte kabelboom en remcontacten erop gezet.
Red Baron stuurkit.
Carbon tankcover.
Met al die brommertjes wou mijn vriendin ook eentje, dus hebben we samen eentje omgebouwd:
Motortje van de Gorilla zit eronder: 6V Monkey 4 bak met takegawa 3 plaats koppeling omgebouwd naar 12V ontsteking.
Daytona alu 75cc kit met bewerkte OT50 kop, goed voor een 90km/h.
Samen
:
In maart 2015 bij onze franse buren een CRF50 gaan halen, was wel tamelijk afgeleefd, dus zo verkocht.
De Takegawa Dig crosser die erop zat heb ik wel bijgehouden voor een later project en verkocht met Doma.
Een kennis verkocht dan de CRF50 van zijn zoon.
Het originele kappensetje was er bij in nieuwstaat!
Deze dan omgebouwd naar een XR50 met de takegawa DIG crosser.
Motor is het originele onderblok met een lichtspoelen krans van Mistuba, Takegawa 3 plaats versterkte koppeling, Takegawa S stage 88cc V type cilinder.
Takegawa versterkte achterveer en ingewerkt spotje in het kapje gemonteerd.
TAG stuurplaat en five-o stuurtje.
De ideale stuntbike!
Het allerlaatste project momenteel:
In augustus 2015 een Honda Monkey J2 blue cream aangekocht.
Stond niet 100% naar mijn gedacht, maar dit was wel een goede basis:
Ondertussen wat stukjes besteld:
Motor:
nieuwe GB4 middencarters
Kitaco 5bak
Takegawa PE24 kit
Takegawa 50mm krukas
Takegawa 52mm cilinder
G7 Superhead met S30 nok
Daytona OT natte koppeling
Kitaco oliepomp
Mistuba ontsteking
Gat van de uitlaat opgevuld.
Tevreden van het resultaat!
Bijna perfecte match van het kleur kunnen spuiten
De Blue Cream heeft een echte Yoshimura Banaan gekregen.
Staat op nog enkele zaken na bijna volledig naar mijn zin.
De XR50 heeft een ander bovenblok gekregen:
ipv Takegawa S stage kit met NT50 kop veranderd naar een TB88 cilinder met CRF70 kop
Ondertussen ook een carbon tankcover, selfmade rear brake kit en BMX pegs opgezet
De CBX400 replica is verkocht.
Er stond een CBX400 te koop met een Blue Cream kader, aangezien mijn Blue Cream een CBX400 kader heeft, kon ik niet anders dan hem kopen voor de kaderswitch
.
De ontbrekende stukjes bij Honda besteld, nu kan het vijsplezier beginnen